100% Digitaal   Terug
De impact van COVID-19 is de afgelopen maanden niet alleen ingrijpend gebleken, maar ook blijvend – ook voor IDG Benelux. Werken op afstand werd voor veel bedrijven ineens de norm, en bij IDG Benelux pakte dat dermate succesvol uit, dat het strategische besluit om geheel over te stappen naar digitaal al snel een feit was. Binnen het team waren de tools hiervoor al geruime tijd aanwezig, was de bloedgroep al heel lang volledig digitaal en waren de mentaliteit en drive daar om virtuele connectiviteit met open armen te ontvangen. Vanaf 1 september 2020 gaat IDG Benelux dan ook 100% digitaal verder, zonder vast kantoor. Alle teamleden, allen experts binnen hun vakgebied, werken remote en verspreid door het hele land. Hiermee is IDG Benelux de allereerste IDG-vestiging wereldwijd die deze digitale werkstijl toepast en daarmee een voorbeeld voor andere IDG-vestigingen.
“IDG Benelux is al sinds 2008 volledig digitaal met krachtige online merken zoals CIO en Computerworld. We werken met sterke partners en experts samen, niet alleen in Nederland, maar in meerdere landen en regio’s. Met behulp van vele internationale collega’s bieden wij onze partners en klanten al jarenlang digitale producten en services en is voor ons geen afstand te groot,” aldus Gabriella Meijnckens, Managing Director van IDG Benelux. “Sinds maart is het volledige team remote aan het werk en we hebben sindsdien een stijging gezien in efficiency, betrokkenheid en productiviteit. Daarnaast werd door het merendeel van de collega’s aangegeven dat er een betere balans tussen werk en prive was gecreëerd, mede door het wegvallen van dagelijkse reistijd, de effectievere (digitale) communicatie en een betere controle op het effectieve aantal werkuren per dag.”
IDG Benelux is al een vertrouwde partner sinds eind jaren ‘80 en heeft vanaf 2008 voor de B2B-merken een volledig digitale strategie ingericht. Met de zakelijke merken CIO en Computerworld bedient IDG alle IT-beslissers (management- en directieniveau) binnen de Benelux en is daarmee de leidende informatiebron in de wereld van informatietechnologie.
In de toekomst zal IDG Benelux haar bezoekers en klanten, zoals vertrouwd, blijven verbinden, door middel van IDG’s wereldwijde netwerk van remote experts, de kracht van de CIO- en Computerworld-community en een zeer brede range van digitale producten en diensten. “Als een 100% digitaal bedrijf met een nu tevens volledig remote netwerk van experts sluiten wij perfect aan op de markt waarover wij schrijven,” zegt Gabriella Meijnckens.
IDG Benelux
Wij zijn een mediabedrijf, bekend van de titels Computerworld en CIO. Met deze succesvolle titels en 50 jaar ervaring is IDG Benelux de leidende informatiebron voor decision makers in de wereld van informatietechnologie. Meer dan tweeduizend experts produceren dagelijks verhalen die C-level executives en ambitieuze IT-professionals helpen om keuzes te maken op het gebied van security, digitale transformatie, big data, cloud en andere IT-gerelateerde onderwerpen.

High end digitaal ecosysteem
Met tienduizenden profielen in onze database zijn we voor adverteerders in de wereld van informatietechnologie dé partner om bij IT decision makers in het vizier te komen. We zijn in de Benelux het eerste mediabedrijf dat de digitale transformatie zelf volledig heeft omarmd, waardoor klanten profiteren van een digitaal ecosysteem dat ons in staat stelt om de juiste mensen op het juiste moment te bereiken. Daarbij is onze aandacht de laatste jaren verschoven van de many naar de few.

Facts & Figures
96
landen actief
250.000.000
mensen bereikt
50
jaar ervaring in IT

Global company
IDG Benelux is onderdeel van IDG (International Data Group), ’s werelds grootste mediabedrijf en onderzoeksinstelling in de ICT-branche. Wekelijks bereikt IDG in 96 landen ruim 250 miljoen mensen. Het maakt van IDG Benelux een ‘glocal’ company. We hebben wereldwijd één database, één taxonomie en zijn via redacteuren in andere landen altijd als eerste op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van informatietechnologie elders op de wereld. Onze redactie heeft daarnaast stevige wortels in de lokale markt, waardoor we ook altijd als eerste weten wat er speelt binnen de landsgrenzen.