Contact: +31 (0)20 75 85 955 - info@idg.nl

Over IDG

Achtergrond
Als je met informatie technologie te maken hebt, dan kom je altijd uit bij IDG. Is het niet in Nederland dan wel in één van de andere 96 landen waar wij actief zijn. Wij schrijven over tech, organiseren events over tech en doen veel onderzoek naar tech. Het maakt ons niet uit of je een beetje geïnteresseerd bent in technologie of dat het je werk is, wij zijn er om de antwoorden te vinden op de technologievragen die jij hebt.

IDG is een media, technology, research en services company. Wij volgen de tech-industrie sinds 1964 en het is allemaal begonnen in Boston. De oprichter Pat McGovern is, na zijn studie aan het wereldberoemde MIT, gestart met een onderzoek naar wie welke mainframes gebruikte, waarvoor ze die gebruikten en welke ze wilde gaan kopen. Nu 51 jaar later heeft IDG een omzet van ruim $3 miljard en bereikt wekelijks ruim 250 miljoen mensen. Het moge duidelijk zijn dat wij met deze cijfers marktleider zijn, op welke manier je er ook naar kijkt.

Als je in één volzin wil beschrijven wat ons doel is, dan luidt die zin als volgt:
Wij helpen beslissers geïnformeerde tech-beslissingen te nemen en helpen gebruikers het optimale uit hun tech-keuzes te halen, dit doen wij voornamelijk voor de zakelijke beslissers/gebruikers.

Nederland
IDG is sinds 1984 actief in Nederland en gevestigd in Amsterdam West, op loopafstand van station Sloterdijk en nog dichterbij de A10. We werken met z'n allen op 1 grote open verdieping en er heerst een informele en professionele sfeer. Wij delen de verdieping met onze zusterorganisatie IDC
Bij IDG Nederland werken mensen met een passie voor technologie die zeer goed weten hoe complexe zaken weer simpel te maken. IDG richt zicht op de zakelijke IT markt en bedient deze met haar eigen merken: Webwereld.nl, Computerworld.nl, CIO.nl, CXO.nl, ITLibrary.nl en ITQA.nl en met events als CIO Summit, MEETIT, IT Innovation Day en IT Smart Cities.

Cultuur
De werkzaamheden binnen IDG vallen in drie stukken uiteen:

  • Specialisten die zich bezighouden met het produceren van content
  • Specialisten die helpen tech-sellers in contact te brengen met tech-buyers
  • Specialisten die de voorgaande twee groepen op allerlei manieren ondersteunen

Het succes van IDG, zowel lokaal als internationaal, wordt bepaald door de creativiteit en drive van onze mensen, daarom staan ontwikkeling, groei en plezier bij ons hoog in het vaandel. Als medewerker van IDG maak je deel uit van een wereldwijd netwerk van getalenteerde collega's. “Think global and act local” kenmerkt het decentrale aansturings-model dat IDG hanteert. Deze filosofie zorgt voor ondernemerschap en een “lets try it” mentaliteit die bijdraagt aan innovatie en vernieuwing in de organisatie. Uiteraard zijn wij resultaatgericht en verwachten dat onze mensen verantwoordelijkheid nemen en zich eigenaar tonen van de resultaatgebieden die hen toebehoren. Wij zien medewerkers als professionals die in staat zijn zichzelf te sturen en gemotiveerd zijn uitdagingen aan te gaan en proactief op te pakken.

Naar boven
Enter your Infotext or Widgets here...